Köpvillkor

Följande villkor gäller för Nordvalls försäljning över internet till företag ("Kund").

Registrering
För att Nordvalls ska kunna fullgöra sina avtalsenliga förpliktelser ska Kund i samband med första beställningen:
a) registrera sig i Nordvalls Kundregister genom att uppge e-mailadress, postadress, namn, samt personnummer/organisationsnummer;
b) Nordvalls godkänner endast mailadresser från företagsmail.
c) ge sitt samtycke till att Nordvalls och/eller dess reskontraföretag behandlar lämnade personuppgifter genom att införa dem i sitt Kundregister.

Beställning
All beställning sker via vår webshop.

Priser
Alla priser är angivna i SEK exklusive moms och frakt. Fraktkostnader följer fraktbolags prislista gällande paketgods.

Orderbekräftelse
När din beställning är mottagen, skickas en bekräftelse via e-mail med uppgift om beräknad leveranstid.

Ångerrätt
Om du vill returnera en vara från en korrekt leverans, måste du meddela kundtjänst på fraktetiketter@nordvalls.se eller via telefon 010 169 17 00 inom fjorton (14) dagar räknat från det datum du mottog dina beställda varor. Uppge ordernummer, datum för köp och vilken vara det gäller. Returnera inga varor utan att först ha varit i kontakt med oss – du behöver aktuell returadress och ett returnummer som ska bifogas paketet! En förutsättning för att returen ska godkännas är att varan är i oanvänt och oskadat skick. Du står själv för returkostnaden. Vi återbetalar eller makulerar värdet för varan så snart den har kommit i retur till oss. Eventuell fraktavgift som är noterad på samma faktura som den vara som returneras återbetalas/makuleras inte.

Outlösta paket
Om ett paket inte hämtas ut eller om en försändelse kommer i retur på grund av att en felaktig uppgift angivits, debiterar vi för närvarande fraktkostnaden som kompensation för frakt och omkostnader.

Betalning
Betalning sker mot faktura.

Leverans
Dina beställda varor skickas till den adress du angivit i orderformuläret. Vi skickar varorna med fraktbolag. Fraktskador reklameras till valt fraktbolag. Vi packar order tisdag förmiddag och torsdag förmiddag och skickar varorna samma eftermiddag. Leveranstiden kan därför i normala fall variera upp till sex arbetsdagar. Skulle den beräknade leveranstiden avvika under beställningens gång, kontaktar vi dig via e-mail.

Reklamationer
Innan du returnerar felaktig eller skadad vara, ska du först kontakta oss på 010 169 17 00 eller fraktetiketter@nordvalls.se. Meddela namn, ordernummer samt vad du vill reklamera. Vi kommer sedan kontakta dig och skicka över förbetalda frakthandlingar. Återbetalning kan ske först efter att vi mottagit returnerad vara.